El Stockholmo..

I helgen var jag på besök i vårt vackra lands huvudstad. Pappa och jag satte oss i bilen i fredags vid tretiden och påbörjade den långa resan till min faster och hennes mans bostad vid Lejonals slott. På vägen hämtade vi upp min farmor och resan fortsatte. Väl framme möttes vi av min faster och hennes man samt min andra faster som också hon kommit på besök speciellt för den här helgen. Fem labradorer kommer utspringades för att möta oss och det är ett evigt springades hela helgen och klappar och kel och slickningar på händer och ansikte.

Vi var och såg slottet, hörde Nordman repa inför kvällens festival, åt lunch i gamla stan och tog små kikar i väl valda boutiqer. Jag köpte en fin "toalettavla" som jag ska sätta upp på toalettdörren. Motivet var i den romantiska stilen bestående av ett handfat med spegel och attiraljer runt om. Jag köpte också en doftlampa som fungerar som en katalysator (så det är inget som brinner) och till den fick man en stor flaska med doftolja. Jag valde den med espressolukt. Vi var också en tur ut till Steninge Slott där de har en liten handelsträdgård kan man kanske kalla det samt egen ljusstöpning och glasmakeri. Därifrån deras shop kom jag inte direkt rik ut igen. Jag köpte tre porslinsburkar för kaffe, te och socker, en jättefin tehuv, fyra martiniglas och sju stycken handblåsta dricksglas samt två handblåsta glasblommor. Ja det var nog allt jag köpte.

I övrig var vi hemma hos min faster och åt och drack gott och umgicks och kelade med kundarna och katterna. På söndagen efter Steninge Slott satte vi oss i bilen och åkte neråt igen. Släppte av farmor och åkte sedan vidare hemåt. Jo jag glömde att vi var ju och kollade på Vasamuséet också, den stora båten. Fantastiskt vad välbevarad den är! Jo vi var hemma halv tolv på söndag kväll och jag fick satt in mina glas i bokhyllan och sen vart det sovdags. Och så var den helgen över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0