Ekonomi

Som jag jobbar och jobbar. Men nu har jag iaf äntligen lyckats komma iväg till IKEA och köpt garderobshyllor. Jag kommer ha en jättelyxig klädkammare när jag är klar! Och det bästa är att trots att det går en del pengar så kommer jag fortfarande att klara att spara mycket. Ska dessutom köpa fler aktier. Jag ska verkligen försöka bygga upp min ekonomi och en dag kanske jag till och med kan sluta tänka på om jag har råd med det eller det där utan bara kan unna mig vad jag känner för. Jag ska ha ett snyggt och bekvämt hem, unna mig saker som hudterapeut, vaxning, fixa håret hos en bra frissa och andra liknande saker. Och allt detta hade jag gärna fixat åt mig själv. Jag vill vara oberoende och detta kan jag bli genom en bra ekonomi och sparande. Bara att spara på!

Idag har jag byggt  upp den större av de tre garderoberna och det blev jättebra. Pappa tror att han ska orka hjälpa mig få ut datorbordet ur rummet i helgen så jag kan börja flytta in garderoberna dit in. Vi ska också åka till IKEA en omgång till och köpa mer inredning till garderoberna. Har inte riktigt bestämt än hur många hyllplan jag vill ha eller om det ska vara lådor eller något annat. Vi får se. Men en del kommer iaf att följa med hem igen. Funderar på om jag ska köpa till det smyckeskrinet med lås som finns till men jag vill nog se det först. Tycker 400 kronor verkar lite mkt för två lådor med ett lås på....men men. Det kommer iaf att bli så grymt bra! Och när jag är klar med klädkammaren ska jag fixa iordning tv-rummet och sen kan jag ha grillfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0