ojojoj

Sicken dag!

Idag var allra första gången jag körde skift...visste inget om att jag skulle det förrän jag knata in, grejade med mitt och så säger de "ja du kör skiftet då"...hrm....

Men det gick faktiskt rätt smidigt ändå. Fick en del hjälp och hel del skäll men så till slut =D Jag är åtminstone rätt nöjd med resultatet. Jag hade ju faktiskt en hel del bra folk på golvet som gjorde sitt bästa för att hjälpa mig och de jobbade på kanonbra! Jag är jättestolt och glad! Jag har dessutom lärt mig en hel massa nya saker =)

Efter jobbet blev det mer skoj. Min gamla polare Malin hade också för en gångs skull varit och jobbat hos oss och vi fick sluta ungefär samtidigt. Hon skulle egentligen åkt till stan och träffat sin kusin men de planerna gick i stöpet så där stod vi och funderade på vad i all sin dar vi skulle göra....så vi bestämde oss för att knata bort till torget och ta en fika! Och självklart en liten shoppingrunda...för jag var ju inte på en så sent som igår eller så... ;P Men vi hittade faktiskt ingenting! Helt sanslöst. I vanliga fall kan man ju inte gå in någonstans utan att komma ut med åtminstone något! Men inte idag inte...jag hade min äckliga jobbarkläder på mig och kände verkligen inte för att sitta och fika i dem så jag fick hoppat till kassan i sista stund med en smårolig t-shirt med Catwoman på. 99 kr kan jag leva med =) och sen bar det av till Espresso House för en Frappucino och en scone. Har faktiskt Aldrig varit på en Espresso House förut...inte så farliga priser ändå.

Så skulle hennes buss gå och jag gick tillbaka till jobbet och hämtade moppen, tankade den och så hemåt för att slänga i tvätt med arbetskläder och så en dusch och till sist så hamnade jag här =)

Det är så smidigt med moppe! Tankar för en 50 lapp i veckan, kan åka när och vart jag vill lätt som en plätt och jag slipper alla bilköer och utgifter som en bil kräver. Hur bra som helst. Det hade varit dyrare bara att ha bilen stående än det kostar mig att ta moppen till och från jobbet.

Åh vad jag ser fram emot helgen! Pappa har lovat att hjälpa mig flytta ut datorbordet ur det lilla rummet som jag ska få som klädkammare. Det betyder att jag kan börja flytta in garderoberna dit och börja inreda! Yay! Sen tänkte jag dra nytta av jobbets alla listor. Tänkte göra något liknande här hemma för att få saker och ting gjorda =) Åh så smart jag är hehe...

Nej nu är det sovadags!

Nightynight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0