Girls on the town

Idag åkte jag ner till torget och träffade Sandra, Jennie och Carolina (Sandras syster). Sandra hade med sig sin nya bebis Elias. Han är så jättesöt! Vi gick runt och kollade lite i affärer (jag köpte en vit lång skjorta och en vinröd klänning och två par örhängen) och sen gick vi till Tiamo och åt. Jag åt helstekt fläskfilé med bearnaisesås och klyftpotatis. Jättegott! Och sen gick vi lite till i affärer tills de stängde. Vi hade jättetrevligt och kollade på kort och pratade om gamla minnen. Faktum är att jag kände mig riktigt smal idag när jag provade kläder. Det måste vara för att Carro var med...man får saker i lite mer perspektiv när man umgås med någon som har det värre. Carro är ett antal storlekar större än mig. Drar F i kupstorlek. Inte konstigt att man känner sig smal i jämförelse...Vi sprang runt där på stan iaf och försökte hitta något för henne att ha på sig på deras släktmiddag inför dopet. Vi hittade en svart klänning precis som min röda och den satt jättefint på henne. Hon såg jättemkt smalare ut! Jag tyckte att den var så snygg att jag provade den röda och den var ju jättefin på mig också. Sen jag började på McDonalds för lite drygt ett år sen har jag gått ner 8 kg. Jag började på 80 exakt. Då trodde jag aldrig att jag skulle kunna ha en klänning på mig utan att se höggravid ut. Men nu har jag faktiskt flera klänningar och jag känner mig fin i dem iaf rätt så ofta men man har ju alltid bra och dåliga dagar. Funderar på om jag ska ha klänning på mig nästa gång jag träffar Johan. Jag tror knappt han har sett mig i klänning förut. Jag hade en på nyårsafton och så hade jag en som är som ett mellanting mellan en klänning och ett långt linne. Den hade jag med leggings till iaf. Sen tror jag inte att han har sett mig i någon annan klänning eller vid något annat tillfälle heller. Undrar om han skulle uppskatta det....Jag vill att han ska tycka att jag är extra fin. Det är jättesnällt att han alltid tycker att jag är fin men det känns inte så speciellt då när man väl har ansträngt sig lite mer än vanligt. Tänkte att jag skulle ta och boka en tid för vaxning och sen kan jag ha klänning. Eller om jag orkar anstränga mig så mkt att jag kan tänka mig att raka dem så länge. Nu måste jag sova...ska jobba öppning de kommande fyra dagarna.

Love Lina

Kommentarer
Postat av: Tess

Trevlig blogg! Hit kommer jag komma tillbaka!



http://theresevictoriajohansson.blogg.se

2008-08-13 @ 22:21:58
URL: http://theresevictoriajohansson.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica [Vardag, bloggdesign, tävlingar och mkt mer]

Brunett eller blondin?

2008-08-13 @ 22:24:02
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Siddharta

Aww, vad mysigt!

2008-08-13 @ 22:24:12
URL: http://surasani.blogg.se/
Postat av: E. Riley Page

Häj!

2008-08-13 @ 22:25:42
URL: http://cyanatra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0